درباره قبرس

تحصيل در قبرس

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

درباره قبرس

۴ بازديد

درباره قبرس

تاريخچه قبرس

قبرس ، كشوري جزيره اي و كوچك در شرق درياي مديترانه است . كشوري با 12000سال قدمت كه همواره يكي از كانون هاي توجه قدرت ها و تمدنهاي بزرگ تاريخي بوده است. موقعيت جغرافيايي و استراتژيك اين جزيره ، باعث جلب اين توجهات به ان بوده است. اين كشور ، به نوعي ، همواره در مرزهاي مشترك تمدنهاي بزرگ ، واقع بوده و تصاحب آن روياي شيرين هر حاكم قدرتمندي محسوب ميشده است. ايرانيان، رومي ها، يوناني ها، امپراطوري عثماني و سپس پادشاهي انگليس، از جمله بزرگترين كشورها و تمدنهايي بوده اند كه در بازه هاي زماني متفاوت برآن فرمان رانده اند. و بسياري از اتباع اين امپراطوري ها ، زندگي در قبرس را به زيستن در وطن اصلي خود ترجيح داده اند. جالب آن است كه اين جزيره تا 323 پيش از ميلاد، بخشي از امپراطوري پهناور ايران، محسوب ميشده است. و سرانجام در سال 1960، با كسب استقلال از حكومت انگليس، براي نخستين بار به عنوان كشوري مستقل، شناخته شد.
اين تاخت و تازها، علاوه بر اينكه تاريخي پرفراز و نشيب براي اين كشور به ارمغان آورده است، رد پاهاي باستاني متفاوت و متنوعي بر پيكره اين سرزمين بر جاي نهاده كه آنن را به كشوري با ميراث تمام تمدن هاي بزرگ ، بدل نموده است. در اين كشور، از آثار معماري دوران حكومت ايرانيان، تا بناهاي سبك رومي ، يا معابد يوناني، مساجد عثماني و كليساهاي دوران جديد انگليسي، در اين جزيره يافت مي شوند.

زندگي در قبرس

زندگي در قبرس(براي مطالعه مقاله زندگي در قبرس يه اين صفحه مراجعه كنيد) ، جلوه هاي متنوع پرشماري را پيش چشم شما خواهد گشود. از پيشينه تارخي و باستاني آن كه بگذريم ،جمعيت اين كشور كه از 70 درصد يوناني تبارمسيحي و 30 درصد ترك تبار مسلمان تشكيل شده، خود نمونه اي از فرهنگ زنده متنوع اين كشور است. با وارثان دو تبار امپراطوري بزرگ يونان و عثماني.
همچنين پديده جالب توجه ديگر در اين سرزمين ، تشكيل يك حكومت نيمه مستقل در دل حكومت مركزي رسمي اين كشور پس از فراز و فرود هاي خونين و ناگوار فراوان ،، است. در نتيجه اين كشمكش ها، اكنون فارماگوستا، استاني در دل قبرس، حكومتي جداگانه و متمايل به كشور تركيه داشته و بقيه حكومت مركزي آن ، در شهر نيكوزيا به عنوان پايتخت، برقرار است. همين امر نيز ، به چند گانگي هاي فرهنگي ، و حتي اقتصادي و توسعه، دامن زده است.

خصوصيات قبرس

از ديگر خصوصيات قبرس، كه شايد مطمع نظر اشغال كنندگان تاريخي آن و داوطلبان زندگي در قبرس نيز بوده است ، طبيعت و جغرافياي زيبا و كم نظير آن است با ساحلي طلايي و مطبوع دور تادور اين كشور¬ كه تقريبا در تمام طول سال از آفتابي مطبوع بهره مند است . ساحلي درخشان كه بر طبق بررسي هاي سازمان هاي جهاني مربوطه، عنوان پاك ترين سواحل و آبهاي ساحلي را از آن خود نموده است. پوشش گياهي و جانوري خاص اين جزيره نيز ، گردشگران طبيعت گرد فراواني را به خود جلب مي كند(براي مطالعه جاذبه هاي گردشگري قبرس به اين صفحه مراجعه كنيد). و حكومت قبرس نيز ، با فراهم آوردن امكانات مدرن و تهسيلات فراوان گردشگري ، به لذت بردن هر چه بيشتر گردشگران پر شمارخود، و كساني كه زندگي درقبرس را بر مي گزينند ،كمك شاياني نموده است.
اقتصاد قوي و قابل اطمينان، امينت هاي اجتماعي و هزينه هاي متناسب زندگي در قبرس و همچنين عضويت در اتحاديه اروپا و نهايتا ، سرمايه گذاري بر روي دانشگاه هايي قابل استفاده و با كيفيت در قبرس، اين كشور را به يكي از گزينه هاي جدي گردشگران يا خواستاران زندگي در قبرس ، تبديل كرده است.
اين كشور همچنين يكي از گزينه هاي مهم داوطلبان اعزام دانشجو به اين كشور است(براي ديدن شرايط تحصيل در قبرس به اين صفحه مراجعه كنيد). داشتن دانشگاه هايي با رنكينگ معتبر جهاني و مدارك قابل قبول در بسياري از كشورها ، از جمله ايران ، متناسب بودن هزينه هاي تحصيلي و زندگي در قبرس براي دانشجويان اعزام شده و همچنين ارائه بور سهاي متنوع تحصيلي ، اعزام دانشجو به قبرس را رونق به سزايي بخشيده است.
تسهيلات مناسبي كه از طرف حكومت نيز، براي دانشجويان اعزامي در نظر گرفته شده است ، فضاي اشتياق به تحصيل در قبرس را بين ايرانيان جوان و خواستاران اعزامم دانشجويي ، دامن زده است.
علاوه بر دانشجويان ، كساني كه خواهان زندگي در قبرس هستند نيز ، از مزاياي مناسبي نظير اتصال به اتحاديه اروپا ، داشتن زمينه هاي شغلي سرمايه گذاري مناسب و متنوعع ، هزينه هاي متناسب و ارزان تر به نسبت زندگي در ديگر كشورهاي اروپايي و شرايط نه چندان سخت دريافت اقامت دائم ، بهره مند خواهند شد.
در كنار تمام گروه هاي مختلف دانشجويي و دارندگان و داوطلبان دريافت اقامت، گردشگران نيز ، به خوبي و با فراواني كافي ، از انواع ويژگي هاي جذاب گردشگري قبرس،، نظير آب و هواي عالي و طبيعت زيبا و زمينه باستاني متنوع و كهن، لذت كافي خواهند برد.

نويسنده:سميه حسيني

ما را در گوگل پلاس دنبال كنيد

ما را در فيس بوك دنبال كنيد

تلفن تماس:09148690981

منبع:درباره قبرس 

سميه حسيني

آدرس وب سايت:www.cyprusfreestudy.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.