سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

اعزام دانشجو به قبرس و تحصيل در قبرس

۳ بازديد

گردشگري، اعزام دانشجو به قبرس زندگي و تحصيل در قبرس

قبرس، در نظر اول كشوري كوچك و جزيره اي در شرق درياي مديترانه است. اما اگر كمي بيشتر در موردش تحقيق و بررسي كنيم ، اطلاعاتي دريافت مي كنيم كه ديد ما را نسبت به اين كشور كوچك و جزيره اي ، كاملا تغيير خواهد داد. و اشتياق ما را براي حداقل بازديدي كوتاه مدت به عنوان يك توريست بر خواهد انگيخت. همان طور كه تا كنون اين اشتياق براي بسياري ديگر اتفاق افتاده و آنها را بعنوان گردشگر ، يا داوطلبان زندگي در قبرس و يا در قالب طرح هاي اعزام دانشجو، روانه اين كشور نموده است. اين كشور ، در مساحت كوچك خود، مجموعه اي از خصوصيات مطلوبي را در خود جاي داده است. چه از نظر جغرافيايي ، طبيعي و چه از لحاظ تنوع فرهنگي و چه از ديدگاه تسهيلات و امكاناتي كه حكومت جمهوري اين كشور براي ساكنان و بازديدگنندگان فراهم نموده ، در اين كشور، شرايطي را خواهيد يافت كه شايد در مقايسه با بسياري از كشورها، مي توان گفت مناسب تر و مورد پسند تر ارزيابي مي گردند. بسته به اين كه شما از كدام منظر خواهان حضوري كوتاه مدت يا بلند مدت در اين كشور باشيد ، اين خصصويات شما را در اقامتي دوست داشتني تر و موفق تر، ياري خواهند كرد. بياييد با هم و از ديدگاه گروه هاي مختلف بازديد كننده از قبرس، مروري سريع بر اين خصوصيات داشته باشيم.

گردشگران

گردشگراني كه قبرس را به عنوان مقصد گردشگري خود بر مي گزينند، ابتدا و پيش از هر چيز ، با طبيعتي بكر و زيبا روبرو خواهند شد . سواحلي زيبا با شن هاي طلايي ، دور تا دور اين جزيره را گرفته اند و در برخي شهرها مانند ليماسول، امكانات مدرن نيز به كمك اين طبيعت شتافته تا بازديد كنندگان هر چه بيشتر از آن لذت ببرند. سواحل و آبهاي اين كشور ، عنوان پاك ترين و شفاف ترين آبهاي ساحلي جهان را نيز از آن خود كرده اند. از جمله مظاهر ديگر اين طبيعت زيبا ، مي توان از درياچه نمك كه نخل هاي باشكوه به زيبايي زينت گرفته اند، از دره سرو، كه علاوه بر زيبايي شگفت انگيز كوهستاني خود، زيستگاه يكي از حيوانات بومي و نماد ملي قبرس يعني گوسفند وحشي نيز هست و از غار دريايي كه با قايق مي توان به ديدار داخل ان رفت ، نام برد.

در مرحله بعد، گردشگران ، با جلوه تاريخي متنوع و جامعي در اين كشور روبرو خواهند شد. بناهاي باستاني متعدد و محوطه هاي تاريخي جالب توجه كه ميراث دوره هاي حكومت تاريخي تمدن هاي بزرگ بشري از ديرباز تا امروز هستند. بناهايي از دوران روم و يونان باستان و حتي پيش از آن ، بناهايي يادگار حكومت عثماني و سرانجام بناهايي ساخته شده در دوران حكمروايي انگليس بر اين جزيره كه همه و همه ، همچون ماكتي از تاريخ انسان، در اين جزيره گرد هم آمده اند.

تنوع فرهنگي جالب توجهي نيز در اين كشور قابل مشاهده است. همزيستي مسالمت آميز دو تبار اصلي يوناني و ترك در اين كشور ، به جاي خود، اما در كنار آن اين كشور ، به دليل موقعيت مهاجر پذير و گردشگر پذير خود، در تمام ايام سال، جلوه اي از اقوام ونژاد هاي متعدد جهان را به بازديدكنندگان عرضه ميكند. كه اين امر با برگزاري فستيوال هاي متعدد ، تقويت مي شود.

در كنار تمام اين جذابيت ها، حكومت جمهوري قبرس نيز ، بنا بر سياست هاي جذب گردشگر خود ، امكانات و تسهيلات ضروري و مدرن فراواني را تدارك ديده و در اختيار گردشگران قرار داده است.

قيمت و هزينه انجام يك سفر توريستي به اين كشور نيز ، در مقايسه با بسياري از كشورهاي توريستي ديگر، بخصوص مقاصد اروپايي يا شرق دور، هزينه اي مناسب و به صرفه ، محسوب مي گردد.(براي مطالعه جاذبه هاي گردشگري قبرس به اين صفحه مراجعه كنيد)

اعزام دانشجويان به قبرس

اين كشور، همچنين برنامه هاي حساب شده اي دارد تا دانشجويان متعددي را در دانشگاه هاي كشور خود، پذيرش نمايد.اعزام دانشجو به قبرس، يكي از اهدافي است كه حكومت قبرس ، روي آن سرمايه گذاري و برنامه ريزي نموده است. به همين منظور ، در قبرس ، دانشگاه هاي خوبي از دير باز ، تاسيس و فعال گشته اند كه كيفيت تحصيلي مناسبي را در اختيار دانشجويان براي تحصيل در قبرس ، قرار مي دهند. دانشگاه هاي شهر  نيكوزيا ، پايتخت اين كشور،  دانشگاه استان فارماگوستا كه در قسمت ترك نشين قبرس قرار دارد و بسياري از دانشگاه هاي ديگر اين كشور ، داراي دوره هاي متعدد و متنوع تحصيلي در رشته هاي مختلف و مقاطع تحصيلي متفاوت ، هستند كه همه ساله دانشجويان خارجي بسياري در قابل طرح هاي "اعزام دانشجو" از كشور هاي خود رهسپار قبرس شده و در اين دوره ها شركت مي كنند. شرايط پذيرش نسبتا آسان تر از بسياري دانشگاه ها، ارائه بورس هاي متعدد تحصيلي ، هزينه هاي تحصيل و زندگي دانشجويي در قبرس ، كه به نسبت بسياري از دانشگاه هاي كشورهاي اروپايي ، پايين تر هستند، همچنين رتبه و اعتبار قابل قبول و مناسب دانشگاه هاي قبرس در رتبه بندي دانشگاه هاي جهان و پذيرش مدارك تحصيلي اين دانشگاه ها از سوي وزارت خانه هاي مربوطه در كشورهاي اعزام كننده دانشجو به قبرس، و نهايتا امكان زندگي در قبرس يا بازديد هاي دوره اي از قبرس براي نزديكان دانشجو ، تحت شرايطي ، از جمله امتيازاتي است كه دانشجويان را به انتخاب اين كشور براي اعزام بعنوان دانشجو ترغيب مي كند.(براي مطالعه شرايط تحصيل در قبرس به اين صفحه مراجعه كنيد)

زندگي در قبرس

اين كشور ، در مقايسه با بسياري از كشور هاي اروپايي ، شرايط چندان دشواري براي اقامت ، در نظر نگرفته است. ازدواج با يك تبعه قبرس، يا سرمايه گذاري در خريد ملك با شرايط مورد تاييد سازمان هاي مربوطه از جمله اين شرايط هستند. در عوض ، دارندگان اقامت ، و خواستاران زندگي در قبرس، به فرصت هاي شغلي مناسب و متعددي دسترسي خواهند داشت. از زمينه اقتصادي شكوفا و امن قبرس بهره خواهند برد. داراي امنيت اجتماعي مناسبي خواهند گشت. هزينه هايي به مراتب پايين تر از كشورهاي اروپايي ديگر را در زمينه ها تهيه مسكن، انرژي ، اينترنت، خريد مايحتاج عمومي ، حمل و نقل و ... پرداخت خواهند نمود و بعنوان يكي از امتيازات ويژه ، از امكان رفت و آمد به كل كشورهاي اروپايي عضو اتحاديه اروپا،كه قبرس نيز در آن عضويت دارد، بهره مند خواهند شد.(براي مطالعه كامل نحوه زندگي در قبرس به اين صفحه مراجعه كنيد)

 

ما را در گوگل پلاس دنبال كنيد

ما را در فيس بوك دنبال كنيد

تلفن تماس:09148690981

منبع:اعزام دانشجو به قبرس و تحصيل در قبرس

سميه حسيني

آدرس وب سايت:www.cyprusfreestudy.com

تحلیل عملکرد موسسات اعزام دانشجو در ارتقاء آموزش‌های بین‌المللی می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود سطح کیفیت و تنوع آموزش‌ها داشته باشد. این موسسات، با ارتباط فعّال با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی مختلف در سرتاسر جهان، می‌توانند به اشتراک‌گذاری بهترین روش‌ها و استانداردها در زمینه آموزش و پژوهش کمک کنند.

تحلیل عملکرد  بهترین موسسه اعزام دانشجو می‌تواند به شناخت عناصر کلیدی مؤثر در ارتقاء آموزش‌ها و افزایش همکاری‌های بین‌المللی کمک کرده و این مهم می‌تواند به نحو قابل‌توجهی به توسعه و بهبود نظام آموزشی در سطح جهانی کمک نماید. همچنین، این تحلیل می‌تواند نقاط قوت و ضعف موسسات را شناسایی کرده و به مسئولان آموزشی اطلاعات لازم را فراهم کند تا بتوانند تصمیم‌گیری‌های مناسب در خصوص توسعه و بهبود آموزش‌های بین‌المللی را انجام دهند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.